Trať Kralupy nad Vltavou - (Letiště Vodochody) - (Praha Vysočany) - Praha hlavní nádraží
- délka úseku Kralupy nad Vltavou - vlečka Aero ze stávající trati č. 092 Kralupy - Neratovice: cca 5 km
- délka stávající vlečky vlečky Aero Vodochody a.s., (resp délka nově postavené trati na tělese vlečky): cca 5,5 km
- délka nově postavené trati Letiště Vodochody - Praha Čakovice: cca 12 km
- délka úseku Praha Čakovice - Praha Hlavní nádraží ze stávající trati č. 070 Praha - Turnov: 19 km
Celková délka trati Kralupy nad Vltavou - Letiště Vodochody - Praha Vysočany - Praha hlavní nádraží: cca 41,5 km
Celkem tedy cca 17,5 Km nově postavené trati, z toho pro 5,5 Km nové trati může být použito stávající těleso podnikové vlečky Aero
Úseky nejvíce zatížené:
- zaměstnanci (zejména ranní a odpolední špička): Kralupy nad Vltavou - Praha Vysočany, délka úseku cca 35,5 km, doba jízdy cca 45 minut
- turisty (rovnoměrně po celý den): Letiště Vodochody - Praha hlavní nádraží, délka úseku cca 31 km, doba jízdy cca 40 minut
počet zastávek 11, z toho 5 nových:
- Kralupy nad Vltavou
- Chvatěruby
- Zlončice (nová zastávka)
- Letiště Vodochody (nová železniční stanice)
- Panenské Březany (nová zastávka)
- Sedlec (nová zastávka)
- Březiněves (nová zastávka)
- Praha Čakovice
- Praha Kbely
- Praha Satalice
- Praha Vysočany
1) dopravní obslužnost
- přímé vlakové spojení Kralupy nad Vltavou (18 000 obyvatel) - Letiště Vodochody - Praha Vysočany (Metro trasa B, stanice Vysočanská)
- obce nově získávající železniční obslužnost pravidelnou osobní dopravou se spádem na Kralupy nad Vltavou a na Prahu: Březiněves (650 ob.), Sedlec (200 ob.), Panenské Březany (550 ob.), Odolena Voda (5 000 ob.), Zlončice (200 ob.)
- celkem tedy cca 6 600 obyvatel z 5 obcí nově získá možnost využívat železniční dopravu
- doprava zaměstnanců se spádem na Kralupy nad Vltavou a Prahu do Aero Vodochody a.s., do letňansko-kbelského průmyslového regionu, viz www.aerovka.cz/vystava_2008/vitejte-v-letnansko-kbelskem-regionu.pdf a na čtyři "průmyslové zóny" (Úžice, Odolena Voda, Paneské Břežany a Zdiby)
- dopravní obslužnost mezinárodního letiště Vodochody (avizováno 1,5 až 3,5 milionu cestujících ročně, aktuální studie počítá výhradně se silniční dopravou)
2) rozvoj turistiky
- rozvoj mimopražské turistiky, v budoucnu zahraniční turisté z mezinárodního letiště Aero Vodochody se spádem na Kralupy nad Vltavou a Prahu
3) průmysl a nákladní doprava
- přímé železniční spojení: kralupského železničního uzlu (do budoucna je avizován vznik překladového terminálu ČD), Aera Vodochody a.s. (do budoucna je avizován vznik mezinárodního letiště - letecká nákladní doprava), "průmyslových zón" Úžice, Odolena Voda, Panenské Břežany, Zdiby (do budoucna možnost zavlečkování některých areálů), "letňansko-kbelského průmyslového regionu"
4) ekonomické, ekologické a sociální aspekty
- alternativa k automobilu a k autobusovým linkám PID 413, 370 a 372, odlehčení silničnímu provozu na silnici 608 a dálnici D8
- odlehčení silniční dopravě zejména v Kralupech nad Vltavou. V roce 2009 měla začít výstavba obchvatu. Náklady na jeho výstavbu jsou 3 miliardy korun. Z důvodů nedostatků financí v krajském rozpočtu a z důvodů odvolání několika okolních obcí které proti projektu podaly několik námitek je stavba odložena. Kraj počítá s tím že obchvat se začne stavět nejpozději do čtyř let. Viz:
- úspora času především cestujícím dojíždějícím z Kralup nad Vltavou do severovýchodních částí Prahy (Praha 9, 14, 18, 19)
- využití tělesa stávající podnikové vlečky vedoucí do Aero Vodochody a.s.
- využití části nevyužívaného areálu podniku Aero Vodochody a.s. ke stavbě železniční zastávky/stanice "Letiště Vodochody"
- avizovaný vznik mezinárodního letiště Aero Vodochody přinese nárůst osobní a nákladní silniční dopravy, který by železnice v budoucnu pomohla výrazně sníži
- v budoucnu možnost vlečkového napojení některých průmyslových zón, zejména velké průmyslové zóny Úžice
- možnost využití žst. Letiště Vodochody i pro blízkou Odolena Vodu (5000 obyvatel)
- minimum demolicí při výstavbě tratě, po většinu trasy volná nezastavěná krajina a dostatečná vzdálenost od sídel
Ideální trasa nové železniční tratě
Nová železniční zastávka Zlončice bude sloužit pouze pro obsluhu obce Zlončice (cca 200 obyvatel).
Nová železniční stanice Letiště Vodochody bude sloužit pro obsluhu mezinárodního letiště Vodochody (avizováno 9600 odbavených cestujících denně),
nedaleké obce Odolena Voda (cca 5000 obyvatel), průmyslové zóny u Odolena Vody (Breno, Air Hammer, Aero Vodochody, více než tisíc zaměstnanců)
a SŠLVT Odolena Voda. Ve výhledu je v ÚP plánován další rozvoj průmyslové zóny Odolena Voda.
Panoramatický pohled na mezinárodní letiště Vodochody a okolí žst. Letiště Vodochody
Nová železniční zastávka Panenské Břežany bude sloužit pro obsluhu obce Panenské Břežany (550 obyvatel) a průmyslové zóny u Panenských Břežan a Klíčan. Nabízí se i rozvoj turistického ruchu, v obci se nachází Horní zámek (domov důchodců) a Dolní zámek Panenské Břežany (veřejně přístupný).
Nová železniční zastávka Sedlec bude sloužit pro obsluhu obce Sedlec (cca 200 obyvatel) a průmyslové zóny Zdiby.
Nová železniční zastávka Březiněves bude sloužit pouze pro obsluhu obce Březiněves (650 obyvatel).
Vlečka do areálu Aero Vodochody, a. s.